نمایشگاه اب و سراب ساری

مدیر موسسه فرق و ادیان حق‌پژوهی:

نمایشگاه تبیینی «آب و سراب» بارویکرد آشنایی با فرق و جریان‌های نوظهور دینی در مازندران برپا می‌شود

حق پژوهی: حجت‌الاسلام امیرحسین کامل نواب در نشست مطبوعاتی و رونمایی از پوستر «آب و سراب» و نمایشگاه تخصصی «فرق و جریان‌های نوظهور دینی» که در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدا که جبهه حق مطرح شد جبهه باطل معطل نماند و جهل شکل‌یافته شبیه به حق بوده و لذا، این شباهت شبهه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیان نکردن حقایق از سوی مبلغان جنگ شناختی ایجاد می‌کند، افزود: تمامی مکاتب نوظهور در مباحث علمی شکست خورده‌اند اما در کف جامعه میدان‌داری می‌کنند چراکه در کف جامعه مطالعه کمتری وجود دارد.

مدیر موسسه فرق و ادیان حق‌پژوهی با بیان اینکه نمایشگاه «آب و سراب» پیشینه پژوهشی را به روش علمی و درست تبیین و عرضه می‌کند، گفت: غرفه‌ها از پشتوانه علمی برخوردارند، در  نمایشگاه بخشی از موضوعات سلبی و در قسمت دیگر بخش‌های پنهان تبلیغ ادیان نوظهور را عیان می‌کنیم.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: در بحث عرفان‌های نوپدید نیز ورود داشتیم در بخش ایجابی نمایشگاه به تبیین اسلام ناب با عنوان «چلچراغ» می‌پردازیم.

کامل نواب به توضیح بیشتر در خصوص فعالیت غرفه‌های نمایشگاهی پرداخت و گفت: غرفه‌ای نیز به گفت‌وگو و پاسخ به پرسش‌های شبهات در نظر گرفته شده‌است.

امیرحسین کامل نواب

نواب در ادامه اظهار کرد: قطعا این نمایشگاه نمی‌تواند تمام دین ما به وظیفه خود را ادا کند اما موجب آگاهی اجتماعی و متوجه مردم به مسئولیت‌شان در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه در این حوزه همواره وجود داشته و نمایشگاه آب و سراب به انسجام فعالیت‌های پیشین کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ایجاد انگیزه و بازگشت افراد به رسالت اجتماعی ما است.

کامل نواب، مشکلات سبک زندگی امروز را به دلیل اتصال عیان و پنهان و با یک واسطه به حلقه فرق انحرافی و ادیان نوظهور عنوان کرد.

 

غفلت از فعالیت فرقه های نوظهور به خصوص شیطان پرستی بسیار خطرناک است

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان این که اولین نمایشگاه تبیینی فرق و جریان‌های نوظهور دینی در استان مازندران برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه از ۲۱ مهر به مدت یک هفته در بوستان ولایت ساری سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد. صبح‌ها به صورت تخصصی کارگاه‌های آموزشی و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ زمان برای بازدید عمومی فعال خواهد بود.

احسان آهنگر با اظهار این که برای تبیین و تشریح فعالیت این فرقه‌ها، نمایشگاه آب و سراب به عنوان یک رویداد فرهنگی در ساری برپا خواهد شد، افزود: چالش فرقه‌های نوظهور و انحرافی به صورت هنر تجسمی در این نمایشگاه مورد اهتمام قرار گرفته است.

نمایشگاه آب و سراب

وی تصریح کرد: معرفی کتاب‌های مختلف پژوهشی که این فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور دینی را مورد نقد قرار داده‌اند، بخش دیگری از نمایشگاه مفهومی آب و سراب است.

آهنگر با توضیح این نکته که باید به آگاهی مردم و افکار عمومی در جامعه نسبت به «فرقه بهاییت که در مقام تبلیغات چگونه است؟»، «بهاییت در کف جامعه چگونه عمل می کند و در مقام تبلیغات و انجام فعالیت‌های عملی چه مغایرت‌هایی وجود دارد؟» ادامه داد: در این نمایشگاه با تبیین اسلام ناب محمدی فعالیت های تبلیغاتی دیگر فرقه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در جنگ رسانه‌ای در حالی که فرقه‌های ضاله بهائیت بیشترین تخلفات را مرتکب و توسط دستگاه های مربوطه نیز شناسایی و مجازات می شوند، ولی همواره با مظلومیت در جامعه جلوه داده می‌شوند. غفلت از فعالیت فرقه های نوظهور به خصوص شیطان پرستی بسیار خطرناک است.

در پایان نیز از پوستر نمایشگاه تبیینی فرق و جریان‌های نوظهور دینی «آب و سراب» رونمایی گردید.

پوستر نمایشگاه آب و سراب - ساری