در زمان ما بهائیت توسط چه کسانی اداره میشه و رهبرشون کی هست؟

پاسخ اجمالی

پس از رهبران اولیه بهائیت، این فرقه توسط تشکیلات بیت العدل که در شهر حیفای فلسطین اشغالی قرار دارد اداره می شود.

 

پاسخ تفصیلی

علی رغم پیش بینی سران بهائیت بر ظهور 24 نفر جانشین از نسل بهاء الله، شوقی افندی عقیم بود و نتوانست فردی را از نسل حسینعلی نوری برای رهبری فرقه بهائیت باقی گذارد، لذا با استفاده از برخی جملات بهاء الله در کتاب اقدس و پس از فراز و نشیب های بسیار مجموعه ای با نام “بیت العدل” تشکیل شد که راهبری و مدیریت بهائیان عالم را تاکنون بر عهده دارد.

اعضای بیت العدل 9 نفر هستند که با رأی گیری و به صورت دوره ای انتخاب می شوند. از نکات قابل توجه این هست که این افراد پس از انتخاب شدن، کلماتشان الهام الهی و مصون از خطا و اشتباه می شود و هیچ فرد بهائی حق مخالفت با دستورات اینان را ندارد.

تشکیل بیت العدل موجب بروز اختلافات و به وجود آمدن انشعاباتی در میان بهائیان شد، چرا که به گفته نصوص بهائی زمانی بیت العدل رسمیت پیدا می کند که فردی از نسل بهاء الله در آن به عنوان ولی امرالله وجود داشته باشد، اما پس از شوقی افندی دیگر چنین کسی وجود ندارد؛ لذا برخی از انشعابات در بهائیت مشروعیت بیت العدل را نپذیرفته اند.

هم اکنون بیت العدل به واسطه مشاورین قاره ای، محافل ملی، محافل منطقه ای و محلی و با صدور گاه نامه هایی، به امور بهائیان رسیدگی می کند.

از دیگر نکات جالب در بیت العدل، ممنوعیت ورود زنان در جمع نه نفره اعضای اصلی بیت العدل می باشد که با آموزه تساوی حقوق زن و مرد بهائیان در تناقض است.

 

آخرین سئوالات و شبهات

آخرین مطالب علمی

آخرین اخبار

پستی پیدا نشد

تولیدات چند رسانه ای