ایران چه بدهی به اعراب دارد که همواره برای آن‌ها هزینه‌ می‌کند؟!

▪️ ایران بدهکارِ اسلام است نه بدهکارِ اعراب.

▪️ ایران، ام‌القری و پایتخت اسلام و شیعه است؛ پس خود را مسئول دفاع از مسلمانان در فلسطین، یمن، لبنان، عراق، سوریه و… می‌داند.

▪️ هزینه‌های ایران در این راه بی‌شمار نیست، بلکه فقط بخش کوچکی از وظیفه انسانی و تکلیف شرعی است که به مسلمانان دارد، بودجه نظامی ایران شاید دو درصد بودجه کل کشور باشد. آنچه در راه دفاع از مسلمانان، مظلومان و زنان و کودکان بی‎گناهِ منطقه هزینه می‌شود، شاید فقط ده درصد از کل بودجه نظامی ایران باشد.

▪️ این هزینه‌ها فقط برای دفاع از مسلمانان منطقه نیست، بلکه برای حفاظت از منافع مردم ایران هم هست؛ زیرا رژیم غاصب صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و اروپا، دشمن سرسخت ایران است و جز به براندازی نظام اسلامی راضی نمی‌شود.

▪️ مردم ایران پس از شناخت اسلام با افتخار آن را دین خود قرار دادند و تا پای جان از آن دفاع کرده و می‌کنند، چون باور دارند سعادت دنیا و آخرتشان بسته به اسلام است. حق و باطل، مرز و جغرافیا  و ملیت و زبان نمی‌شناسد و به همین دلیل ایرانیان که پیروان حق هستند، اسلام را که از عربستان طلوع کرده بود، با جان و دل پذیرفتند؛ نه با زر و زور و تزویر.

▪️ ایرانیان همواره از خودِ اعراب در تبعیت از قرآن و سنت نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم) وفادارتر و استوارتر بوده‌اند؛ زیرا هیچ دینی به اندازه اسلام به ایرانیان خدمت نکرده است. ایمان به اسلام به مردم ایران، همت، شجاعت و صبوری بخشید تا در طول تاریخ در برابر مهاجمان و قلدران با قدرت بایستند و از آب و خاک و ناموس خود دفاع کنند.

▪️ دفع حملات مغول در قرون گذشته و اسقاط دیکتاتوری پهلوی و دفع تهاجمات نظامی آمریکا، حزب بعث عراق، داعش و تحریم‌های ظالمانه غرب در عصر حاضر، مدیون ایمان مردم ایران به اسلام و خط نورانی امام حسین (علیه‌السلام) است که درس بزرگ آن، ذلت‌ناپذیری، صبر و مقاومت است.

▪️ پرورش دانشمندان بی‌شمار و بزرگی همچون؛ ابوریحان بیرونی، فارابی، ابن سینا، خوارزمی و خواجه نصیر، فخری‌زاده‌ها، شهریاری‎ها و دلیرمردانی همچون سردار سلیمانی‌ها و ظهور هنرمندان و شعرای بزرگی همچون حافظ، سعدی، فردوسی و مولوی بخش دیگری از خدمات اسلام به ایران است.

▪️ اگر ملت مؤمن و غیور ایران اسلامی برخود لازم دانسته که از آرمانهای‌ اسلامی دفاع نمایند، بدین جهت است که خدمات اسلام به ایرانیان را دیده‌اند، پس عقل و وجدان، ایرانیان را موظف به دفاع و ترویج اسلام می‌کند؛ پس خون دادن و فداکاری برای دفاع از اسلام، عین عقلانیت و برای دفاع از مردم ایران است‌.

▪️ نابخردانه است که تصور شود فرهنگ ایران باستان بر فرهنگ اسلام برتری دارد‌. اگر فرهنگ ایران باستان برتری داشت، پس چرا ایرانیان آن را رها کرده و بتدریج مسلمان شدند؟ اگر هم فرهنگ ایرانِ باستان نکات مثبتی دارد که دارد، عنصر مهم آن حق‌پذیری است، نه تعصب، تخریب و تحجر.

▪️ ملت و دولت ایران اگر با گروهک‌های برانداز اسلام و ایران (مانند منافقین، داعش و لیبرال‌ها) و حامیان «غربی، عبری و عربیِ» آنان مبارزه می‌کنند، جز برای دفاع از ایران نبوده و نیست.

▪️ آیا اینها که جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران اسلامی را نسبت به حمایت و دفاع از مردم مظلوم غزه و لبنان مورد سرزنش قرار می‌دهند، جنایات بی‌رحمانه رژیم کودک کش صهیونیستی و همایتهای همه جانبه آمریکا و برخی کشورها را علیه مسلمانانِ مظلوم فلسطین و لبنان نمی‌بینند؟!

▪️ این چه منطقی است که در اوج جنایت و نسل‌کشی ماشین جنگ صهیونیست‌ها، عده‌ای خواسته یا ناخواسته در صف حامیان جنایتکاران قرار گرفته و علیه اسلام و انقلاب اسلامی تیغ می‌کشند و قلم میزنند؟!

▪️ ربط و نسبت این‌گونه قلم به دستان با رژیم نژادپرست اسرائیل، آمریکا و منافقین چیست؟ اگر این افراد، دست‌کم وفادار به فرهنگ ایران باستان هم می‌بودند، ایرانی بودن و انسانیت اقتضا می‌کرد که از حق و مظلوم دفاع کنند و از ایران اسلامی، فلسطین، لبنان، یمن و عراق حمایت نمایند، نه بر سر جمهوری اسلامی ایران فریاد بزنند!

▪️ آیا این قلم به دستان، نگاه به مردم سراسر دنیا نمی‌کنند که در یک سال اخیر به نفع فلسطین و علیه رژیم اسرائیل فریادها کشیده‌اند؟!

▪️ اگر این اشخاص مسلمان نیستند، ایرانی و انسان باشند و گوش به فخر ایرانیان؛ سعدی شیرین‌زبان بسپارند که فرمود:

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به‌درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بیغمی

نشاید که نامت نهند آدمی!

آخرین سئوالات و شبهات

با عرض سلام و خسته نباشید موضوعی که مدتی هست که ذهن منو درگیر کرده وجود برده‌داری در دین اسلام هستش همونطور که خودتون هم استحضار دارید در آیات متعددی از قرآن ، مجاز بودن این کار بهش اشاره شده و حتی احکامش هم توضیح داده شده برای مثال آیات 30 و 31 سوره نور - ایات 3 ، 25 ، 36 ، 92 سوره نساء - آیه 177 سوره بقره - آیه 70 سوره نحل - و ایات 50 و 52 سوره احزابو همین طور احادیث متعددی که شاید بیان کردن همه انها روز ها زمان ببرهو همینطور که می‌دونین اسلام کتاب قرآن را آخرین کتاب از طرف خدا می‌دونه و میگه که مطالب اون تا ابد قابل استفاده و درست هستند و طبق دستورات اون باید عمل کرد و همچنین دستورات خدا در اون به صورت واضح بیان شده نمیشه گفت در حالی که عین متن قرآن داره یک چیزو میگه منظور اون چیز دیگری هست ممکنه تفاسیر سطح بالاتری وجود داشته باشه ولی خود متنو نمی‌شه انکار کرد وگرنه تمام دستورات دین می‌تونن انکار بشنو همچنین طبق اصل حجیت فعل معصوم ، هر کاری که توسط معصومین انجام بشه درست و حلال است و تمام معصومین از پیامبر (ص) تا امام حسن عسکری (ع) غلام و کنیز داشته اندتمام موارد بالا که خلاصه‌شونو من گفتم شبهات بسیار زیادی رو درست می‌کنندو خب خود وجود برده داری اشکالات اخلاقی زیادی وجود داره و عقل و منطق اصلاً حکم نمی‌کنه که این کار درستی باشه یکی از این اشکالات اخلاقی که اینجا می‌خوام بهش اشاره کنم اینه که اگه رابطه جنسی با یک خانم آزاد بدون رضایت وی صورت بگیره گناه بزرگی هست و حتی ممکنه باعث اعدام فرد گناهکار هم بشه ولی اگه اون فرد برده باشه دیگه این بار گناه محسوب نمی‌شه یا به صورت مکرر دیده شده که در دین اسلام و همچنین حتی شیعه زمانی که پدر و مادر یک کودک هردو برده باشند فرزند اون‌ها که تازه و بدون هیچ گناهی به دنیا آمده اون هم برده بوده استهمچنین این کار نوعی بی‌عدالتی محسوب میشه گاهی افرادی که مستقیماً با اسلام جنگی نداشتند هم به عنوان برده گرفته میشن مثل همسران کسانی که با مسلمانان جنگیدنند آزاد بودن و اختیار داشتن که از حقوق طبیعی انسان‌هاست اینکه یک نفر این حقوق از دست بده ظلم هست و داره این دو نعمت الهی ازش سلب میشه یا به شدت محدود میکنه به جای اینکه تقوای و ایمان فرد در نظر گرفته بشه حتی اگر اسلام به خوش رفتاری با آنها اشاره کرده باشه و یا حتی گاهی اوقات توصیه هم به آزاد کردن اون‌ها کرده باشه هیچ وقت این کارو حرام اعلام نکرده و خواسته و ناخواسته طبیعتاً فسادهای خیلی شدیدی در جامعه شکل می‌گیرهو خود ائمه که به عنوان الگوی تمام مردم تا روز قیامت شناخته می‌شن این کار انجام دادندر تحقیق‌های خودم پاسخ‌های زیادی رو شنیدم و دیدم ولی هیچ کدوم مرا قانع نکرده که با دلیل تعدادی از اونا ها رو میگم اولین پاسخ حذف تدریجی این موضوع و واقع‌گرایی درباره وضعیت اون زمان جامعه هستش خوب مشکل اصلی اینجاست که دستورات قرآن جاودانه هستند و مخصوص یک زمان خاصی نیستند مگر اینکه خود قرآن بگه این زمان خاص بگه ، برده‌داری در قرآن به زمان خاصی محدود نشده پس طبق نظر قرآن تا ابد مجازه خب این خودش این پاسخ کاملا رد میکنه همینطور فعل ائمه هم همین شرایطو داره آنها به عنوان الگوی مردم خودشون باید به عنوان اولین نفرها این کار انجام نمی‌دادند و به مرور زمان اونو ز بین می‌بردن از طرف دیگه اسلام در عمل هیچ وقت همچین کاری انجام نداد و نتونست تا مدت‌ها حتی بعد امامت امام زمان (عج) برده داری حذف کنهپاسخ دیگه ‌میتونه این باشه که اسلام با برده‌ها خیلی خوب رفتار کرده و باعث پرورش اونا شده ولی خب اینجا هم مشکل منطقی و عقلانی سلب دو نعمت مهم الهی رو داریم همچنین در خیلی از موارد هیچ حق قانونی برای نه گفتن جود نداشته برای برده‌ها مثل رابطه جنسی که اشاره شد همچنین هیچ ضمانتی برای جلوگیری از سوء استفاده وجود نداشته و اینکه بخواهیم جلوی سو استفاده رو بگیریم در عمل محال هست این کار اسلام خیلی بهتر از بقیه بوده ولی باز هم راه درست به نظر نمیاد پرورش واقعی و حقیقی باید با اختیار و آزادی انتقال پیدا کنه و صرف آموزش تعالیم به دیگران دلیل موجهی برای بدیل کردن اون‌ها به برده نیست پس این جواب هم ین کارو موجه نمی‌کن پاسخ دیگه اینه که در زمان حاضر به دلیل غیبت امام زمان (عج) این احکام منتفی هستنداینکه این کار به دلیل عدم حضور ایشان فعلا منتفی باشه درست است و مشکلی ندارد ولی این خود صورت مسئله را پاک میکند و به خود سوال جواب نمیدهدپاسخ دیگر می‌تونه تفاوت های زیاد جامعه فعلی با آن زمان باشه چ این تصمیم مقتضی آن زمان بودهماهیت این پاسخ همان پاسخ اول یعنی حذف تدریجی هست و خب مشکل هم همان است و پاسخ دقیق و منطقی نمیباشدباتوجه به تمام این مسائل درخواست دارم پاسخ خودتون برای من ارسال کنید و بفرمایید که از نظر علما شیعه چه توجیهی برای این وجود دارد شاید این موضوع در برابر زیبایی های دیگر اسلام کم اهمیت جلوه کند ولی در صورت وجود این مشکل الهی بودن دین زیر سوال خواهد رفت با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع برای من پیشاپیش از ارسال جواب دقیق تشکر میکنم
با سلامبنده به علت اینکه برخی از دوستانم تفکرات انجمنی دارند در معرض یکسری شبهات قرار گرفتم از طرفی خودم در مسائل عقیدتی پیشینه و دست پری ندارم پس به این نتیجه رسیدم که نیاز به تحقیق و مطالعه بیشتری در این مباحث دارم.طبق مطالعه‌ای که از کتاب ولی فقیه علامه مصباح داشتم اصل اینکه در عصر غیبت باید از فقیه جامع الشرایطی تبعیت کرد طبق توقیع شریف و عقل به نظرم غیرقابل انکار اومدولی اینکه این تبعیت باید حتما در قالب یک حکومت اسلامی باشه؟ برام ابهامه.تنها جوابی که به ذهنم متبادر میشه اینه که همون فقیه که مردم ازش تبعیت میکنن مثل مرحوم امام تشخیص بده که باید حکومت تشکیل بشه. که در این صورت هم برام این سوال پیش میاد که چه شرایط خاصی در زمان انقلاب چنین اقتضایی کرده؟ درحالیکه بسیاری دیگه از علمای بزرگ تاریخ شیعه این شرایطو نداشتن و تشکیل حکومت ندادن؟از طرفی منطقا نمیبایست ائمه و دین قبل از آغاز عصر غیبت کبری راهکاری مشخصی برای زیستن در این عصر داده باشند؟! برای مثال من درمورد «تقیه» شنیدم و با وجود جنگ های پیاپی بین جبهه مقاومت و استکبار در لبنان، سوریه، یمن و ایران و شهادت بسیاری از شیعیان بیشتر برام محل شبهه قرار میگیره که آیا قیام به صلاح بود؟ چرا مثل مرحوم کلینی بنا رو به سکوت نذاریم و بجاش به حفظ و ترویج عقاید شیعه در میان مردم بپردازیم؟متشکر میشم اگر در راستای شبهاتی که گفتم راهنماییم کنید و سرنخ‌ها و منابعی (چه کتاب، چه رسانه، چه دوره یا کلاس) بهم بدین تا بتونم با مطالعه و تحقیق دانسته هام رو کامل و عقایدم رو متسحکم کنم.
پیامبر اعظم و طلاق زینب؛ حقیقت «تخفی فی نفسک»
می‌گفتید پرچم توسط رهبری به دست امام‌زمان می‌رسد، اما شهیدش کردند!

آخرین مطالب علمی

آخرین اخبار

پستی پیدا نشد

تولیدات چند رسانه ای