معنویت گزینشی: سکوت در برابر ظلم، هتاکی علیه جبهه مقاومت

دین عصر جدید و هرج‌و‌مرج معنوی

ارمغان دین عصر جدید هرج‌ومرج و آنارشیسم معنوی است. مفاهیم و آموزه‌های دین، سیال و نسبی هستند. چهارچوبی ندارند و بر محور میل شخصی می‌گردند. به تعبیر یکی از محققان، باید معنویت عصر جدید را معنویت بیرون از گیومه نامید؛ چرا که در هیچ قید و بند و تعریفی نمی‌گنجد. این ویژگی باعث شده است تا برخی از مدعیان این معنویت دچار سیاست یک بام و دو هوایی شوند.

پیروان دین و معنویت‌ عصر جدید، از درگیرشدن با اخبار و حوادث سیاسی پرهیز داده می‌شوند؛ چرا، چون آرامش و حال خوش به ظاهر معنوی‌ آنان را برهم می‌زند. برای همین است که کودکان در خون غلتیده غزه را نمی‌بینند و نمی‌خواهند ببینند تا حالشان دگرگون نشود. در برابر ظلم و باطل نسخه سکوت می‌پیچند. باوجود این گاهی دیده می شود برخی از مدعیان و استادان خودخواندهٔ این معنویت‌ها به‌جای آنکه طرف حق و مظلوم را داشته باشند در طرف باطل و ظالم قرار می‌گیرند.

از پیش‌بینی‌های بی‌اساس و تخیلی تا اهانت‌های آشکار به رهبران جبهه مقاومت

نمونه این مدعیان فردی است که خود را رهبر و استاد فرقه بنی (فرزندان) می‌داند. وی ترویج‌دهنده معنویت دروغین و التقاطی اکنکار است. در کردستان عراق برای خود یک آشرام و معبد بنا کرده است و به‌زعم خود دم و دستگاه و پیروانی دارد. از مهم‌ترین ادعاهای وی سفر آکاشیک و پرواز روح و خواندن نسخه آکاشیک افراد است. مطابق با عقیده اکنکار، باور عمیق به تناسخ دارد و خیال‌پردازی‌هایی خود را استخراج تناسخ افراد می‌نامد. مثلاً می گوید فلان فرد، در یکی از زندگی‌های قبلی خود هندانه‌فروشی بوده است که مردم او را تحقیر می‌کردند و حالا در زندگی فعلی خود به حکومت رسیده است و عقدهٔ ان حقارت‌ها را بر سر مردم تحت حکمرانی‌اش خالی می‌کند. هوش مصنوعی هم به کمک این خیال‌پردازی های احمقانه‌اش آمده و حماقت‌های وی را تصویرسازی می‌کند!

او که خود را استاد معنوی می‌داند نه تنها از مظلومان جبههٔ حق دفاع نکرده است؛ بلکه آنان و رهبران مردمی و ظلم‌ستیز را نیز تقبیح می‌کند. بر خلاف آنچه از معنویت انتظار می رود، هیچ رنگ و بویی از معنویت و ادب و اخلاق نبرده است. بارها و بارها ضمن استخراج زندگی قبل یا بعد بزرگان انقلاب اسلامی و یاوه‌سرایی‌های عجیب و غریب از هر اهانت زشت و زننده‌ای که می‌توانسته است نثار ایشان کند، فروگذار نکرده است.

در همین وقایع و حوادث اخیر جبهه مقاومت ادعای پیش‌بینی ترور شهید نصرالله را مطرح می‌کند و با توهین‌های زشت و ناروا نسبت به رهبر انقلاب و سید عزیز مقاومت، وی را در بدترین وضعیتی که یک فرد می‌تواند در تناسخ بعدی‌اش داشته باشد، توصیف می‌کند.

این است دین و معنویت عصر جدید؛ مشروعیت داری تا زمانی که در خدمت جبهه استکبار جهانی باشی.

 

سید ابوالقاسم ظریف