بیانیه جمعی از تشکل‌های حوزوی مشهد مقدس پیرامون حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان

بسم الله القاصم الجبارین
«أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ» (حج، ۳۹)
به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست.

رژیم اشغالگر صهیونیستی با تداوم جنایات خود و پس از نسل‌کشی خونبار در غزه، حملات بی‌سابقه‌ای را علیه مردم لبنان و نیروهای مجاهد حزب‌الله آغاز کرده و در همین چند روز اخیر، صدها نفر از مردم از جمله زنان و کودکان بی‌پناه را در جنوب لبنان به خاک و خون کشیده است. در این حملات وحشیانه، تعدادی از علما و فضلای حوزه علمیه لبنان نیز مظلومانه به شهادت رسیده‌اند. این حملات ددمنشانه در سایه حمایت مستقیم آمریکای جنایتکار و انفعال مجامع بین‌المللی همچنان ادامه دارد و هر روز گستره بیشتری می‌یابد و قربانیان بیشتری می‌گیرد.

امضاکنندگان این بیانیه، ضمن دعوت از همه نخبگان و فعالان حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور برای محکومیت صریح و قاطع تداوم جنایات رژیم سفاک صهیونیستی، از مقامات کشوری و لشکری می‌خواهند در پاسخ بازدارنده و پشیمان‌کننده به این رژیم جنایتکار تردید نکنند و انتقام خون به‌ناحق ریخته رهبر فقید جنبش حماس شهید اسماعیل هنیه و سایر شهدای جبهه مقاومت را هرچه زودتر بگیرند.
تاکید می‌کنیم انتظار کنار گذاشتن خوی وحشیگری از این سگ هار که فقط در این چند ماهه هزاران کودک معصوم را پاره پاره کرده و به خط و نشان‌های مجامع بین‌المللی نیز کمترین اعتنایی نکرده، ساده‌لوحی و خام‌اندیشی است.

از مردم عزیزمان نیز می‌خواهیم علاوه بر دعا برای نصرت سپاه اسلام و شکست دشمنان امت اسلام، از هر گونه پشتیبانی مادی و معنوی جبهه مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان که همواره در خط مقدم جهاد با کفار بوده است، دریغ نکنند.

در پایان از خداوند متعال، نصرت و پیروزی نهایی جبهه مقاومت و سلامتی و عزت روزافزون سرمایه بی‌بدیل جبهه مقاومت و دبیرکل حزب‌الله لبنان جناب حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله را خاشعانه مسئلت می‌کنیم و اعلام می‌داریم آماده‌ایم با اذن رهبر معظم انقلاب، جان خود را در میدان نبرد با اسرائیل تقدیم کنیم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
۴ مهر ۱۴۰۳

مجمع خطبای خراسان
جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
اتاق اندیشه‌ورز تبلیغ خراسان
موسسه میراث فقاهت خراسان
موسسه حق‌پژوهی
گروه تبلیغی جهادی سیدالشهدا(ع)