مراکز تبشیری و شبهه پراکنی پیرامون مبانی حکومت اسلامی

مراکز تبشیری و شبهه‌پراکنی پیرامون مبانی حکومت اسلامی

یکی از فعالیت‌های مهم و اساسی معاندان و دشمنان نظام شبهه‌پراکنی پیرامون مبانی حکومت اسلامی و زیر سوال بردن حکومت دینی است. این گروه‌ها حکومت جمهوری اسلامی که بر مبنای دین شکل گرفته را زیر سوال برده و آن را قانونی نمی‌دانند. آن‌ها بر مبنای تفکر غرب که دین را در اداره جامعه ناتوان می‌داند تلاش می‌کنند تا حکومت جمهوری اسلامی را در اداره کشور ناتوان نشان بدهند.

یکی از بزرگ‌ترین اتهامات آن‌ها در این زمینه دیکتاتوری خواندن حکومت اسلامی و دیکتاتور معرفی کردن شخص ولی فقیه است. متاسفانه در اکثر رسانه‌های مسیحیت صهیونیستی تلاش می‌شود تا جمهوری اسلامی ایران حکومتی دیکتاتور معرفی شود و در این میان شخص ولی فقیه انسانی دیکتاتور و زور گو به تصویر کشیده می‌شود. به همین دلیل در این رسانه با حجم گسترده‌ای از شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور، نه به جمهوری اسلامی، مرگ بر جمهوری اسلامی و…» مواجه هستیم.

همچنین تلاش می‌کنند تا با استفاده از واژه‌های مانند «حکومت آخوندی، شیخ‌ها و ملاها و…» مردم را از توجه به مباحث ولایت فقیه و مبانی حکومت دینی دور نگه دارند.

آن‌ها از سوی دیگر تلاش می‌کنند تا حکومت‌های غربی را دارای دموکراسی و آزادی نشان داده و آن‌ها را برتر از نظام دینی جمهوری اسلامی نشان دهند. همچنین تلاش می‌کنند تا حکومت جمهوری اسلامی را در مقابل سایر حکومت‌ها عقب مانده و منزوی به تصویر بکشند.

در رسانه‌های آن‌ها همواره از لزوم حاکمیت سکولاریسم در ایران اسلامی سخن می‌گویند. آن‌ها اینگونه القاء می‌کنند که راه پیشرفت حکومت ایران تبعیت و الگوگیری از حکومت‌های غربی و رفتن به سمت دموکراسی غربی است. همچنین بارها در رسانه‌های خود دین را در اداره جامعه ناتوان معرفی می‌کنند. به همین دلیل است که آن‌ها همواره از مردم دعوت می‌کنند تا دین و نظام جمهوری اسلامی را کنار بگذارند. و بارها و بارها کمپین‌هایی با این عناوین «نه به جمهوری اسلامی» به راه می‌اندازند.

آن‌ها حکومت جمهوری اسلامی را حکومت شریران و ضد مسیح یاد کرده و در برنامه‌های خود آرزوی شکست و نابودی ایران اسلامی را مطرح می‌سازند. در برنامه‌های آن‌ها ایران اسلامی کشوری است که روزی از بین خواهد رفت و این مسیحیان هستند که بر این کشور حکومت خواهند نمود.

تحلیل محتوایی رسانه‌ها و اظهارات برخی از مقامات غربی نشان‌گر آن است که آن‌ها تلاش دارند با طرح اسلام به عنوان یک تهدید، از حکومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمادی از اسلامیت چهره‌ای غیرحقیقی به جهان معرفی نمایند. به طور کلی می‌توان گفت که اسلام در بیشتر رسانه‌های تبلیغاتی غرب، «خطری بزرگ برای تمدن غربی» به حساب می‌آید.

سید رضا موسوی