زن، زندگی، آزادی؛ جنبشی فمینیستی صهیونیستی؟!

فمینیسم و دستاوردهای صهیونیستی جنبش ز.ز.آ در ایران

ارتباط فمینیسم و صهیونیسم

اصطلاح فمینیسم برگرفته از کلمه feminism به معنای زن و یا جنس مؤنث است که از ریشه لاتینی femini گرفته شده است. فمینیسم به معنای اعتقاد به قرارگرفتن زنان در وضعیت فرودست و تلاش برای رفع این فرودستی در رسیدن به برابری عمومی و حقوقی زن و مرد است؛ اندیشه‌های فمینیستی متنوع با رویکردی انتقادی، پرسش‌هایی را پیش روی اندیشمندان، فلاسفه، عالمان حوزه دین و اخلاق، علوم اجتماعی و سیاست قرار داده‌اند.

الهیات از جمله حوزه‌هایی است که مورد نقد از سوی فمینیست‌ها قرار گرفته است. فمینیست‌ها بر این باور بوده و هستند که ادیان، نهادهای قدرتمندی هستند که نقش‌های جنسیتی را در جامعه شکل می‌دهند. بنا بر تعابیر فمینیست‌ها، ادیان عموماً برای حمایت از دیدگاه­های پدرسالارانه جامعه درباره نقش­های زنان و مردان به کار گرفته می­شود. هر چند فمینیست‌ها در انتقادات خویش از ادیان، بیشترین حملات را به مسیحیت داشته‌اند؛ اما ریشه مشکلات را در آیین یهود می­جویند. [۱]

جنبش­های فمینیستی مانند بسیاری از مکاتب و جنبش­های غربی محصول تمدن مدرنیته هستند، مدرنیته که خود حاصل جریانی با نام “فراماسونری” یا همان “صهیونیسم جهانی” است با استنتاج و استفاده از دنیاگرایی و فلسفه ماتریالیستی و اومانیستی فراعنه و کاهنان مصر، پایه‌گذار و بنیان­گذار مکاتبی چون لیبرالیسم، خردگرایی، فردگرایی، اومانیسم و انسان‌محوری و… شد؛ ازآنجاکه مهم‌ترین ویژگی‌های این دوران، پیشرفت سریع علوم و فناوری جدید، استقلال آمریکا، گسترش نظام سرمایه‌داری و افزایش تدریجی دین‌گریزی و سکولاریسم بود؛ بنابراین، تأثیرات بنیادی و اساسی فراماسونری جهانی بر تشکیل و پیشبرد اهداف مکتب فکری به نام احقاق حقوق زنان یا همان فمینیسم که خود مؤثرترین و بنیادی‌ترین تأثیرات را بر تحولات حقوق زنان و راهیابی آنان با تفکرات ماتریالیستی به جامعه داشت، بیانگر اهمیت عنصر زن در اجتماع است. [۲]

صهیونیسم جنبشی سیاسی، نژادپرست و افراطی بوده که هدف آنان تشکیل دولت یهود در فلسطین و حکومت بر جهان است، این جنبش بر آموزه‎های تحریف شده تورات و تلمود – که خواهان تحقیر جامعه بشری و تقویت حس انتقام‌جویی از غیر یهود است -، بنیان نهاده شده است و مبادی و اصول ویرانگر یهود را در کتابی با عنوان” پروتکل‌های حکمای صهیون”که خطرناک‌ترین قوانین و مقررات را در طول تاریخ در خود جای‌داده است، مدون کرده‌اند. صهیونیسم عملاً اعتقادی به خدا ندارد و به دنبال به‌دست‌آوردن دنیا از راه اشاعه لامذهبی و بی‌دینی است؛ می‌گویند: «باید که دیگر ملت‌ها را در رذایل غرق کنیم و از طریق فراهم‌کردن اساتید، خادمان و زنان فاحشه برای آن‌ها هر چه بیشتر آن‌ها را گرفتار سازیم». می‌گویند: شعارهای آزادی و مساوات و برابری سر می‌دهیم تا مردم فریب آن‌ها را بخورند و این شعارها را سر دهند و ما نیز در پس پرده به اهداف خود برسیم. معتقدند که: باید دولت ایمان را از دل‌وجان ملت‌ها بزداییم و اندیشه وجود خدای یکتا را از عقل و اذهان آن‌ها بیرون کنیم و به‌جای آن، قوانین مادی قرار دهیم؛ چرا که ملت‌ها وقتی تحت‌نظر دولتی اسلامی و متدین قرار می‌گیرند احساس آرامش و سعادت می‌کنند؛ به‌خاطر اینکه به مردم این فرصت را ندهیم که کارها و اعمال خود را مورد بازبینی قرار دهند باید آن‌ها را با وسایل مختلف مشغول کنیم تا بدین‌وسیله برای دشمن اصلی خود در نبرد جهانی دسیسه‌چینی نکنند.[3]

عبدالوهاب المسیری (پژوهشگر دانشنامه یهود و یهودیسم و صهیونیسم) معتقد است که فمینیسم مثل صهیونیسم است؛ او معتقد است که صهیونیست‌ها با انزواگرایی و کسب مظلومیت نه فقط به دنبال این بودند که اقلیت‌های یهودی را به جایی بکشند که برای خودشان کیانی درست کنند؛ بلکه به دنبال تأمین و تحقق یک پروژه سیاسی بودند؛ لذا فمینیست‌ها هم به دنبال حل مشکل زنان نیستند؛ بلکه به دنبال نوعی استقلال‌خواهی و طرد طرف دیگر هستند.[۴]

تلاش صهیونیسم برای حیا زدایی از زن مسلمان ایرانی

آمریکا که با حمایت صهیونیسم جهانی در پی ایجاد دهکده جهانی است به اهمیت بنیان خانواده در جوامع اسلامی پی برده و علت پیروزی‌های مسلمانان را پرورش نیروی انسانی در محیطی امن و آرام در دامان زنانی پاک‌دامن یافته است و لذا با حاکم کردن فمینیسم (اندیشه غرب در مورد زن)، ترویج فساد و بی‌بندوباری و سرگرمی‌های کاذب به دنبال فروپاشی و ازبین‌رفتن شخصیت و موجودیت زن است. آنها به دنبال ایجاد جامعه‌ای به‌دوراز اخلاق و بدون دین و مذهب درواقع یعنی همان جامعه موردنظر صهیونیسم هستند. آنها از زنان در تمام دنیا، مادرانی بی‌عاطفه، بی‌مسئولیت و به‌دوراز گذشت‌ها و ایثارها می‌سازد.

نگره فمینیستی در جامعه تلاش می‌کند زنان و مادران امروز، بدون این که لذت همسری و یا مادر بودن را بفهمند، به حضور اجتماعی، درآمدهای بالا، تحصیلات عالی، زندگی‌های لوکس و سرشار از مصرف‌گرایی و مدگرایی و هر آنچه که مدنظر اندیشه‌های اومانیستی است، دل‌خوش باشند.

آمار سقط‌جنین، کودکان بی‌سرپرست و فرزندانی که به‌دوراز عشق واقعی پدر و مادر خود در مهدکودک‌ها نگهداری می‌شوند؛ همه مؤید این نکته است که این دست‌های شیطانی و ناپیدا، کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.

شگردها و تکنیک‌های دشمن از دهه هشتاد شمسی به بعد در ایران، با فراگیرشدن اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، بر ضد عفاف و حجاب به‌روز شد؛ از جمله در اوایل دهه نود، یکی از خبرنگاران ضدانقلاب و فراری که بعد از فتنه ۸۸ از کشور خارج می‌شود، مجری پروژه “حیا زدایی” از زنان و دختران ایران در مبحث حجاب و عفاف می‌شود! همچنین قبل از شورش ۱۴۰۱ سناریوهایی مانند چهارشنبه‌های سفید، آزادی‌های یواشکی و کمپین حجاب بی­حجاب به‌صورت گسترده در شبکه­های مجازی به‌خصوص در سالروز حجاب و عفاف به راه انداختند.[۵]

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) در ۶ مرداد ۱۳۹۷ درباره مدعیان دفاع از حقوق زنان و ظلمی که در حق بانوان می‌کنند، می‌فرمایند: «بزرگ‌ترین ضربه و اهانت به کرامت زن را سیاست‌های غربی انجام می‌دهند؛ همین فمینیست‌ها، فمینیست‌های افراطی هم دارند ضربه می‌زنند به زن؛ احتمال دارد سیاست‌گذارانی هستند در پشت‌صحنه که می‌فهمند دارند چه‌کار می‌کنند؛ کما این‌که این احتمال در پروتکل‌های صهیونیستی کاملاً پیش‌بینی‌شده است: ضایع کردن جنس زن که او را مظهری برای استفاده شهوانی مرد، قرار داده است.»

رژیم کودکش صهیونیستی (با نزدیک‌شدن سالگرد فتنه ۱۴۰۱) با نصب بنری در سرزمین اشغالی (تصویر بالا) مهسا امینی را هم ردیف استِر قرار داده و او را استر معاصر لقب داده است، همان ملکه یهودی خشایارشاه هخامنشی که با عموی یهودی خود در دربار هخامنشی نفوذ کرد و با دسیسه‌های فرقه‌ای، موجب نسل­کشی بیش از ۷۰ هزار ایرانی شد. این بنر و لقب اعطایی یهودیان به مهسا امینی، محور استراتژی جنبش زن. زندگی. آزادی است؛ و این چیزی نیست جز ضدیت عمیق صهیونیست­ها با دین، خداباوری و همچنین جمهوری اسلامی ایران که محور مقابله با نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل شده است.

امید است که با توکل به حضرت حق و توسل به اهل‌البیت (علیهم‌السلام) هر کدام از ما بتوانیم با قدم‌گذاشتن در مسیر حق و روشنگری در مدارس و دانشگاه‌ها و حتی در کف میدان جامعه، مردم عزیز کشورمان را به‌ویژه دختران و بانوان غیور سرزمین‌مان را از فتنه‌های دشمن و بلایی که ممکن است به سمت توطئه اندلسی کردن ایران عزیز پیش رود آگاه سازیم.

نویسنده: خانم حوریه چراغچی (همکار پژوهشی مدرسه علم و دین)

 

 

مأخذ

[۱]. الهیات فمینیستی و دنیوی شدن، مجید موحد، نشریه اندیشه دینی، سال ۱۳۸۵، شماره ۳۳.

[۲]. زینب نیازی کارشناس ارشد مطالعات زنان، فمینیسم و مبانی تفکر صهیونیسم، پایگاه جامع صهیون پژوهی؛ http//zionnism

[۳]. ریشه‌های فکری و اعتقادی صهیونیسم، مؤسسه فرهنگی موعود عصر عج الله zionismhttps//fa.mouood.com

[۴]. مروری بر اندیشه‌های عبدالوهاب از مسیری؛ شباهت فمینیسم و صهیونیسم؛ خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه، حامد رضایی، تاریخ: ۲۲/۱۲/۱۳۹۵.

[۵]. سید علیرضا آل داوود کارشناس فضای مجازی در برنامه آفاق با موضوع” توطئه اندلسی کردن ایران از شبکه قرآن.

 

آخرین مطالب علمی

آخرین اخبار

تولیدات چند رسانه ای