دختری که جریان‌ساز می‌شود

اگرچه روز ولادت حضرت فاطمه معصومه در تقویم کشور ما به نام روز دختر نامیده شده و همواره جا دارد دختران این مرزو بوم مورد توجه بیشتر قرار گیرند و برنامه‌هایی همچون جشن، پرداخت هدیه و تکریم وجود داشته باشد، اما پر واضح است که بسنده‌کردن به این امور، شایسته دختران ما نیست!

امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که سرکردگان جریان‌های انحرافی از هیچ طعمه، ترفند، شگرد و فریبی برای انحراف دختران و بانوان دریغ نمی‌کنند و با ابزار رسانه با بهره‌کشی فکری، عاطفی، جسمی و بردگی جنسی به دنبال خواسته‌های خود بوده و نسل پاک جوامع انسانی را در معرض نابودی قرار می‌دهند. این دکان‌داران سود‌جو در هر زمانی با شعارهای فریبنده از جنس بردگی همچون زن زندگی آزادی و با استفاده همه جانبه از جنگ ترکیبی به‌ویژه جنگ‌شناختی و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای، سعی در آلودگی، پژمردگی و بی‌خاصیت نمودن‌ این قشر تمدن‌ساز را دارند! بدون تردید وظیفه و رسالت متولیان فرهنگی و آموزشی نسبت به تبیین جایگاه و ارزش انسانی زنان بسیار خطیر و نقش‌آفرین است و صد البته والدین و اطرافیان مسئولیتی سنگین در قبال صیانت و محافظت از این سرمایه‌های زرین و سرنوشت‌ساز را دارند.

تشویق‌، جهت‌دهی و زمینه‌‌سازی برای دختران عزیز و بانوان گرانقدر نسبت به زمان‌شناسی و کسب کمالات و ارزش‌های انسانی و الهی در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ تا اینکه دختران و بانوان بتوانند در راستای حفظ گوهر عفاف و حجاب و جلوگیری از نفوذ افکار و باورهای انحرافی و حتی مقابله و مواجهه علمی با انحراف‌های اخلاقی و اعتقادی دنیای معاصر، توانمند گردند. همچون بانوی کرامتی که پدر بزرگوارشان به واسطه زمان‌شناسی، کسب فضایل اخلاقی و شایستگی علمی دخترشان که در نبود ایشان پاسخ شبهات و پرسش‌های علمی و مذهبی جمعی از شیعیان را _با آنکه در سنین خردسالی بود_، می‌دهند، با تعبیر «فداها ابوها؛ بابا فداش بشه» دختر عزیزشان را مورد تکریم و تحسین قرار می‌دهند.

بانویی‌که جد بزرگوارشان امام صادق (علیه‌السلام) با آنکه حدود نیم قرن قبل از تولدش به واسطه علم الهی، بشارت از برکت وجودش می‌دهد، اما این اراده و انتخاب اوست که با اقدام شجاعانه و حق‌طلبانه در قالب نقل و انتشار مهمترین آموزه‎های اعتقادی در حوزه ولایت و امامت همچون حدیث‌غدیر، حدیث‌منزلت و حدیث‌معراج به تبیین اسلام ناب و نفی فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی می‌پردازد؛ چنین اقدام شجاعانه در زمانی به وقوع می‌پیوندد که پیروان مذهب حقه در اختناق و فشار طاغوت‌هایی چون هارون الرشید و مأمون عباسی بوده‌اند؛ امامان کفری که با انتساب خود به خاندان رسالت، از جایگاه پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) استفاده ابزاری و تبلیغاتی ‌نموده و خود را وارثان بر حق خلافت رسول الله می‌نامیدند و با سرگرم کردن مردم به مسائل حاشیه‌ای و حمایت از برخی فرقه‌ها و جریانها، به دنبال سلطه‌جویی بیشر از مردم بودند.

همان اتفاقی که امروز در دنیای کنونی به‌گونه‌ای دیگر و در شکلی جذاب و با شدت بیشتر در قالب جریان‌های انحرافی و شبه‌معنویت‌های نوپدید و تفکر نوین با پشتوانه و حمایت نظام‌‎سلطه و سران کفر و الحاد در حال گسترش است و برخی از این جنبش‌ها با استفاده ابزاری از آموزه‌های اسلامی و در پوشش دین‌داری به دنبال کسب مال و ثروت و فریب افراد ساده دل و زودباور به ویژه بانوان و دختران هستند. این جنبش‌ها و جریان‌ها که نوعا دین‌ستیز هستند، با استفاده از خلاءهای معرفتی، معنوی و روانی انسان‌های سرخورده از تمدن مبتذل غرب به دنبال تجویز نسخه آرامش‌بخش هستند که اگرچه در مواردی ممکن است نقش تسکینی و موقتی داشته باشد، ولی افراد فریب خورده را از درمانگری و ارضای نیاز واقعی محروم می‌کند! اینجاست که نقش دختران و بانوان می‌تواند مقابله و مواجهه مؤثر را جریان‌سازی کند.

بانوی کرامت با اذن امام زمانش، حرکت تمدنی و جریان‌ساز را از شهر مدینه به ایران آن زمان آغاز کرد؛ ایرانی‌که- اگرچه حرکت این بانو با سلطه طاغوت زمان شکست خورد_  قبر شریفش امروز مرکز جریان‌سازی تمدن نوین اسلامی در سطح جهان می‌گردد.

بانوی کرامتی که ظاهرا با پوششی عاطفی و دلتنگی از دوری امام زمانش عزم سفر می‌کند ولی او همچون بانوی کربلا همان تکلیفی را انجام می‌دهد که امامش از او خواسته است؛ امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) از او خواست در مسیر هر کجا جمعیتی دیدی با آنها گفتگو کن. بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به واسطه آموزه‌های اسلام ناب و در استمرار رسالت تبیینی خویش به مقابله با فرق‌های انحرافی همچون «اسماعیلیه» و «واقفیه» که رهزنان مکتب ناب و در حال گسترش بودند، پرداخت و شبهات شیعیان را درباره پذیرش ولایت‌عهدی امام رضا (علیه‌السلام) و عدم قیام حضرت علیه عباسیان پاسخ داده و روشنگری نمودند.

امروز نقش و رسالت دختران و بانوان بیش از هر زمان دیگر خطیر است. شایسته است همچون بانوی کرامت از دوستان دلجویی‌کرده و با متانت و وقار پاسخ پرسش‌ها و شبهات آنان را بدهند و هم نسبت به جریان‌های الحادی و رهزنان برون‌دینی مواجهه علمی و معقول داشته باشند و البته این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه زمانه را بشناسند و با نیاز سنجی درست، علوم و معارف مرتبط را بیاموزند، چه اینکه امروز ابزار و وسایل مناسب و مورد نیاز حتی در منزل نیز در اختیار است.

دختران و بانوان عزیز و گرانقدر ایران عزیز ما خواهند توانست این رسالت عظیم را در کنار نقش مادری و همسرداری، در سایه سار ولایت تحقق بخشند.

گروه علمی نقد الحاد جدید؛ مؤسسه فرق و ادیان حق‌پژوهی